Pneumatische drijvende rubber fenders, Yokohama, e.a.

Denialink - Uitrustingen - Baggeren - Havenbouw - Offshore, olie en gas-diensten
pneumatic floating fender
Oil Loading and Off-Loading Rubber Hoses, OCIMF

Pneumatic Floating Rubber Fender, type Yokohama. Deze Pneumatische Fenders, type Yokohama worden veel toegepast in de Off-Shore. Door hun lage interventie kracht  met weinig vervorming is deze Pneumatische Rubber Fender  uitstekend geschikt voor schip tot schip transacties.
Pneumatische drijvende fender

De RIB Fender is een nieuw ontwerp in de pneumatische fenders (pneumatische stootkussens) range. De romp van de pneumatische fenders is versterkt door geïntegreerde rubberen ribben. Deze rib fender geeft hiermede een extra versterking aan een (kale) pneumatische fender en maakt het hierom uitermate geschikt voor stootkussen gebruik voor kademuren en tussen schepen in havens en stille wateren. Een zwaardere uitvoering van zelfbescherming zijn de pneumatische fenders met een netwerk gevormd  door auto of vliegtuigbanden verbonden door kettingen. Concluderend is de Rib Fender en zeer toepasbare pneumatische fender.
RIB fender

De Pneumatische Fender is zeer flexible in inzet vanwege haar drijvend vermogen. De Pneumatische Rubber Fender, of  Pneumatisch Stootkussen genoemd, verplaats men slepend over water. Ook kan de Pneumatische Fender  getranporteerd worden in zee containers. Een extra bescherming van de Pneumatische Fenders verkrijgt men door een net van auto- of vliegtuigbanden met kettingen aantebrengen.
Pneumatische drijvende fender met netting

Ook kan een extra versterking van de Pneumatische Fender worden verkregen door ribben , al seen soort ribbenkast, te integreren in de Pneumatische Rubber Fender. Deze Pneumatische Fenders worden ook daarom RIB Fenders genoemd.
Netting
SLING fender
SLING fender
SLING fender
Maintenance kit
Deze Pneumatische Rib fenders zijn minder volumineus en lichter van gewicht, maar hebben dezelfde eigenschappen als de gewone Pneumatische Rubber Fenders. Deze RIB Fenders, ook zoals de Pneumatische Fenders zonder netting worden veel toegepast bij aanleggen van Marine schepen, zoals fregatten en onderzeeers.

Denialink - Pneumatische drijver rubber fenders, Yokohama, e.a.

Door hun speciale eigenschappen vinden de Pneumatische Drijvende Rubber Fenders veel toepassing in de offshore- en baggerindustrie als bescherming, tussen schepen bij het overslaan van olie & gas of chemicaliën, voor bescherming van platforms en werkschepen. In havens voor dezelfde doeleinden of indien afstand gehouden moet worden tussen schip en kade.

De afmetingen van de Pneumatische Fenders op voorraad variëren van:

- Diameter van 0.3 tot 0.6 meter
- Lengte van 4.5 tot 9.0 meter

De productiekwaliteit kan worden getest op de productiefaciliteit.

Ter bescherming kan een Pneumatische Drijvende Rubber Fender worden voorzien van een z.g.n “Netting”. Dit zijn auto en/of vliegtuigbanden die door kettingen als een net om de fender worden geplaatst. De kettingen en schakels zijn gecertificeerd en nogmaals getest op de aanbrengfaciliteit. Een lichtere en minder volumineuze bescherming is die van “Ribben”. Dit zijn versterkingen als een soort ribbenkast geïntregeerd in de Pneumatische Fender.

De standaard kleur van de Rubber Pneumatische Fender is zwart. Voor toepasingen bij de Marine wordt grijs gekozen.

Normaal wordt voldoende voorraad Pneumatische Fenders in Nederland aangehouden.

Als specialist in rubber technologie voeren wij ook inspecties uit, alsmede renovatie en reparaties. Ook totale vernieuwing van de Netting kan door ons uitgevoerd worden.

Daarnaast kunnen wij:

  • Beschikbare fenders standaard op voorraad:
    • Afmetingen variërend van 0,3 x 0,6 tot 3,3 x 6,5 meter
    • Vanaf 2012 standaard voorzien met RIFD chip
    • Als nodig, veiligheidsventiel volledig gecertificeerd
    • Het lichaam van de fender is gefabriceerd naar de ISO17357:2002 standaard
    • Geleverd met fabrieks testcertificaat en derde partij (SGS of ABS) testrapport met ISO standaardisering 17357:200
    • Bij binnenkomst en vertrek van werf worden alle fenders opnieuw geïnspecteerd en gekwalificeerd door ons personeel
    • Beschikbaar als, lichaam alleen, Sling type, RIB type of met zware “netting” met standaard gebruik van vliegtuigbanden
    • RIB type fenders hebben weersbestendige gevulcaniseerde rubbereren ribben op het fender lichaam ter extra bescherming ten opzichte van de “Body Only” en “Sling type” fenders.

  • Voordelen fender and zware belasting netting:
    • Alle fenders worden gelevered met SGS of ABS certificaten als bewijs dat de fenders gefabriceerd zijn volgens ISO 17357
    • Alle veiligheidsventielen (indien gewenst) zijn gecertificeerd
    • Alle componenten zijn gecertificeerd en/of getest op breekpunt
    • Alle fenders zijn standaard uitgerust met vliegtuigbanden. Deze zijn minder buigzaam en bevatten geen staal, zodat deze niet roesten in (zee-)water.
    • Alle kettingen zijn beschermd met rubberen hoezen, zelfs de vliegtuigbanden. Dit voorkomt dat de ketting in de banden “snijdt”

  • Renoveren van alle merken fenders; het inspecteren, repareren en leveren van nieuwe zware belasting “netting” voor alle merken fenders.
  • Het opnieuw re-netting van alle merken fenders: zware belasting “netting” met standaard gebruik van vliegtuigbanden. Vliegtuigbanden zijn minder buigzaam en hebben geen staal binnenin. Dit heeft een posifief effect op de levensduur van zowel netting als Fender (bewezen in de praktijk)
  • Gebruik van kopbanden ter bescherming van fender tegen beschadigingen van de bevestigingsriemen.
  • Bevestigingsriemen, kettingen, koppelstukken en wartels zijn gecertificeerd en/of volledig getest op breekpunt
  • Rubberen hoezen rondom de ketting tot binnen in de banden worden toegepast om te voorkomen dat de ketting het fenderlichaam en banden beschadigen.
  • Alle kettingen zijn bevestigd met gecertificeerde bevestigingspunten en/of koppelstukken
  • Bevestigingsriemen, koppelstukken en wartels (gemonteerd op beide zijden) zijn ontworpen en volledig gecertificeerd naar de wensen van de MBL. Standaard gebruiken we Cone type bevestigingsriemen
  • Onze zware beschermings “netting” is goedgekeurd bij alle vooraanstaande STS bedrijven.
  • Hercertificeren van veiligheidsventielen van alle merken fenders;
  • Het is raadzaam om iedere 2 jaar de veiligheidsventielen te hercertificeren. We hebben onze eigen werf met alle benodige faciliteiten om de veiligheidsventielen te reviseren en certificeren
  • Het uitrusten van alle merken fenders met een RIFD chip zodat het serienummer van de fender te traceren is

  • Speciale onderhouds kits beschikbaar:
    • Basis onderhoudskit
    • Basis luchtvulling kit tot fender diameter 2 meter
    • Basis luchtvulling kit fender diameter 2,5 – 3,3 meter
    • Reparatiekit tot fender diameter 2,0 meter
    • Reparatiekit tot fender diameter 2,5 – 3,3 meter



Voor de standaard afmetingen van de Pneumatische Drijvende Rubber Fenders wordt verwezen naar bijgevoegde tabel
standaard afmetingen van de Pneumatische Drijvende Rubber Fenders

Voor afwijkende maatvoering vraag om informatie.